درباره وبلاگ


وبلاگ شهرستان صحنه
آرشيو وبلاگ


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 8
بازدید کل : 96124
تعداد مطالب : 10
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


شهرستان صحنه
معرفی شهرستان صحنه

 

 هوا شناسی شهرستان صحنه برای دیدن وضعیت هوا روی عکس زیر کلیک کنید

 

کلیک کنید>>هواشناسی<<کلیک کنید

نقشه ی ماهواره ای و زمینی شهرستان صحنه برای دیدن نقشه ی کامل روی عکس زیر کلیک کنید

 

کلیک کنید>>نقشه<<کلیک کنید

 

***************************************************

اشتراک

*************************************************



 عکس های بسیار نایاب و قدیمی از دانش اموزان و معلمان دبیرستان شرف شهرستان صحنه

دبیرستان شرف

دبیرستان شرف-2

برای دیدن همه ی عکس ها به ادامه ی مطلب برید یا روی عکس بالا کلیک کنید

ادامه ی مطلب

*****************************************************

اشتراک

*****************************************************



ادامه مطلب ...


عکس های زیبا و دیدنی شهرستان صحنه با کیفیت بالا

گالری عکس

 

برای دیدن عکس ها به ادامه ی مطلب برید یا روی عکس بالا کلیک کنید

ادامه ی مطلب

**************************************************

اشتراک

**************************************************



ادامه مطلب ...


 ابشار صحنه

 

دربند صحنه

دربند صحنه در قسمت شمالی شهر صحنه قرار دارد که یکی از مناطق خوش آب و هوا این شهر به لحاظ توسعه گردشگری و پتانسیل خوب توریست می باشد . نظر به وجود آبشارهای زیبا ، خروشان و همچنین ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی در این محوطه مسافران و گردشگران زیادی از شهرهای حومه و سایر استان ها به این مکان مراجعه می نمایند .

دربند صحنه دره ای بسیار زیبا با انواع درخت های وحشی و باغ میوه وجود دارد که در تاریخ باستان ایران احتمالاً زیستگاه و تفرجگاه بسیاری از شاهان دوره های مختلف بوده   است . در سرچشمه های اصلی این دره در زمان های نه چندان دور آبشار کوچک دیگری وجود داشته است که در حال حاضر به نام آبشار خُشکه معروف است . پایین تر از این آبشار خشک شده سرچشمه های آب دربند به نام چهارچشمه ( چوار کینی ) وجود دارد که قسمت شمالی دربند است و خود به تنهایی از مکان های زیبا و دیدنی دربند است نیمی از همین آب جهت استفاده مردم شهر که در قسمت شمالی شهر صحنه اسکان دارند مورد استفاده قرار    می گیرد ، آب های چهار چشمه بعد از طی 500 متر به بلندی پشت آبشار اصلی رسیده و در آنجا آبشاری بسیار زیبا و دیدنی را به وجود آورده و سپس در مسیر خود بسیاری از درختان خودرو از قبیل گردو و انجیر ف گلابی و سُماق و سنجد را آبیاری نموده و مناظری بسیار زیبا و دلنشین را به وجود آورده است که در حال حاضر با امکاناتی که در آن بوجود آورده اند در فصل گرما پذیرای مهمان از استان و کشور می باشد .

برای دیدن عکس های سراب دربند به ادامه ی مطلب برید

 

ادامه ی مطلب

***************************************************

اشتراک

**************************************************

 



ادامه مطلب ...


 معرفس صحنه

شهرستان صحنه‌ از شهرستان‌های استان کرمانشاه در غرب ایران است. این شهرستان داری دو بخش مرکزی و دینور است. مرکز این شهرستان شهر صحنه‌ است که‌ در ۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و در سمت استان همدان قرار گرفته است. بیشتر ساکنین این شهرستان پیرو آئین اهل‌حق هستند و بیشتر به زبان کردی تکلم می‌‌کنند. شغل بیشتر مردم منطقه‌ کشاورزی است.

 

طول جغرافیایی شهر ۴۷.۶۸.۷۲ و عرض جغرافیایی آن ۳۴.۴۸.۴۴ می‌باشد. شهرستان صحنه دارای باغهای میوه فراوان است و کمترین آمار بیکاری بر اساس منابع رسمی است. منبع اصلی تهیه آب این شهر، سراب صحنه (یا دربند صحنه) می‌باشد. این منطقه دارای رودخانه‌ها و چشمه‌های بسیاری است که آن را به سرزمینی پر آب و حاصلخیز با هوایی معتدل تبدیل نموده‌است.

این شهرستان بر اساس آخرین سرشماری بیش از ۸۵ هزار نفر جمعیت داشته و از دو بخش بخش مرکزی و دینور شامل بخش صحنه به مرکزیت شهر صحنه و دهستانهای خدابنده لو، هجر، گاماسیاب و صحنه و بخش دینور بمرکزیت شهر میانراهان مشتمل بردهستانهای حر، کندوله و دینور تشکیل شده‌است.

وجه تسمیه و تاریخچه شهر صحنه چندان مشخص نیست اما در سفرنامه‌ای از ناصرالدین شاه از «قریه صحنه» به عنوان روستایی حاصلخیز نام برده شده‌است. بر اساس آثار تاریخی که در شهر موجود است (کاروانسراهای عباسی در خیابان شاباسی و دخمه مادها (معروف به شیرین و فرهاد) در کوه‌های دربند صحنه) از دیرباز در مسیر راههای مسافری مهم قرار داشته‌است.

مردم شهرستان صحنه به زبان كردی با گویش‌های کرمانشاهی و لکی سخن می‌گویند. از نظر مذهب نیز ۷۳% از ساکنان این شهرستان شیعه و ۲۷% پیرو فرقهٔ اهل حق می‌باشند.

معروفترین شخصیت تاریخی این شهر ابوحنیفه دینوری است.

*****************************************************

اشتراک

*****************************************************

 



یک شنبه 19 تير 1390برچسب:, :: 14:50 ::  نويسنده : صحنه ای

 مرحوم امر الله

فرزند و شاگرد مرحوم سید لطف الله شاه ابراهیم بوده و معروفترین نوازنده تنبور در منطقه صحنه است و مقامات تنبور را با استادی کامل و با سبک مخصوص به خود می نواخته است. ایشان علاوه بر نوازندگی تنبور، تار و سه تار را با استادی می نواخته. در نواختن این سازها، شاگرد سید احمد اعتضادی بوده اند که ایشان نیز از شاگردان برجسته مرحوم غلامحسین درویش (درویش خان) بوده است. استاد شاه ابراهیمی در دهه پنجاه به تشویق وزارت فرهنگ و هنر وقت، کلاس رسمی آموزش تنبور را در شهر صحنه شروع کرد. از میان شاگردانش، عده ای را انتخاب و اولین گروه تنبور را در صحنه تشکیل داد و برای معرفی هر چه بیشتر این ساز کهن در جشنواره های موسیقی کردی در تالار رودکی و جشن فرهنگ و مردم در شهر اصفهان و برنامه موسیقی عرفانی در تالار چهل ستون اصفهان، به اجرای برنامه اقدام کرد. ایشان شاگردان زیادی را تربیت نمود. از جمله سید خلیل عالی نژاد، سید قاسم حقیقت نژاد، سید یحیی رعنایی، سید فرامرز رعنایی، معصوم شربتی، سید حبیب شاه ابراهیمی، نادر نیکرو، ارسلان نیکرو، سید فرخ حقیقی. استاد شاه ابراهیمی در سال 1302 شمسی در شهرستان صحنه کرمانشاه متولد شد و در سال 1380 دار فانی را وداع گفت

***************************************************

اشتراک

**************************************************



 هوره

سيد قلي كشاورز, علي كرمي نژاد معروف به حاجي طوسي, بهرام بيگ ولد بيگي, سيد علي عسكر كردستاني, نجات, بساط عثمانوند, ابراهيم حسيني, ايل خان اركوازي, اولعزيز, ياسمي, كريم صادقي و عبد الصمد عبدي پور هوره خوانان معروف استان هاي ايلام, كرمانشاه و كردستان هستند اما پس از مرحوم علي نظر, سيد قلي كشاورز سرآمد همه هنرمندان اين گونه موسيقي است.

**************************************************************

اشتراک

**************************************************************



سید خلیل 

سید خلیل عالی نژاد در سال ۱۳۳۶ و در کرمانشاه متولد شد. پدرش سید شاهمراد عالی نژاد، نوازنده تنبور بود.

سید خلیل مشق تنبور را با سید نادر طاهری آغاز کرد و پس از 
۲ سال نزد سید امرالّه شاه ابراهیمی رفت. همچنین از درویش امیر حیاتی نیز بهره برد و بعدها به محضر استاد عابدین خادمی راه یافت؛ در این دوره و به صورت همزمان سرپرستی گروه تنبورنوازان صحنه را نیز بر عهده گرفت. وی در سال ۱۳۷۵ (صفحه اول کناب تنبور از دیرباز تا کنون) در رشته موسیقی از دانشگاه هنر فارغ التحصیل شد.

او بر ردیفموسیقی دستگاهی ایران تسلطی کافی داشت. سید خلیل آواز را از مکتب میرزا حسین خادمی آموخته بود و از نادر نادری دف آموخت و تار را از کیخسرو پور ناظری، نواختن تارش به شیوه نوازندگی مکتب برومند نزدیک بود و پرده گیری‌ها و مضراب شمرده و جمله بندی‌هایش در سه تار، شیوه‌ی نوازندگی یوسف فروتن را به یاد می‌آورد. سید خلیل همچنین علاوه بر نوازندگی تنبور به ساخت تنبور و سه‌تار نیز پرداخته‌است و ساخته‌های او با مهر شیدا محصول کارگاه مشترک به همراه عبدالرضا رهنما و بعد از سال 
۱۳۷۰ در کارگاه شخصیش با مهر قلندر موجود است.

در اوایل دهه 
۶۰ گروه تنبور شمس به سرپرستی کیخسرو پورناظری تشکیل شد و عالی نژاد به جمع این گروه پیوست. حاصل همکاری با گروه تنبور شمس، تکنوازی و جواب آواز ماندگار سید خلیل در کاست صدای سخن عشق بود که با صدای شهرام ناظری انتشار یافت.

در اواسط دهه 
۷۰ سید خلیل خود گروه بابا طاهر را تشکیل داد و اعضای گروه باباطاهر در اجلاس هنرهای دینی (۱۳۷۵ تهران) برنامه‌ای اجرا کردند که ویدیو آن به نام زمزمه قلندری به نفع خیریه کهریزک دراختیار علاقمندان قرار گرفت. در سال ۱۳۷۱ سیدخلیل به وصیت احمد عبادی برای شرکت در مراسم خاکسپاری او به تهران رفت و دیگر هیچ گاه به دیار خود بازنگشت.

او علاوه بر خوانندگی و تنبور نوازی سه تار هم می‌نواخت و دستی چیره بر آن داشت. سال 
۱۳۷۶ که به جشنواره موسیقی حماسی آمد و زیر بغل استاد و پیر مرادش درویش امیرحیاتی را گرفت و او را به صحنه تالار اندیشه آورد تا هنرش را عرضه بدارد. خودش نیز در بخشی از برنامه مقام‌های سوار سوار، سماع رقم چهارم، جلوشاهی و خان امیری را اجرا کرد و زیبایی کارش در آن بود که ماهور ایلامی و عالی مکان را برای اولین بار عرضه نمود که مورد تشویق تماشاگران قرار گرفت.

عالی نژاد پس از چند سال ماندگاری در تهران در سال 
۱۳۷۹ برای شش ماه به سوئد رفت و برای یک سال نیز اقامتش را تمدید کرد. و عاقبت تنها چند هفته پیش از برگشتن به ایران در ۲۷ آبان ۱۳۸۰ در شهر گوتنبرگ سوئد، به دست افراد ناشناس به قتل رسید و خانه و جسم بی جانش به آتش کشیده شد.

سید خلیل

**************************************************************

اشتراک

***********************************************************



 صحنه.نقشه

 

نرم افزار نقشه ی کامل شهرستان صحنه قابل نصب روی تمامی گوشی های موبایل

برای دانلود روی عکس زیر کلیک کنید

دانلود نقشه ی صحنه

دانلوددانلود نقشه

*********************************************************

اشتراک

***********************************************************



یک شنبه 19 تير 1398برچسب:, :: 13:58 ::  نويسنده : صحنه ای

توجه کنید که این وبلاگ دیگر بروز نمیشود لطفا به آدرس جدید سایت ما مراجعه کنید و عضو شوید

کلیک کنید >> www.sahneh.r98.ir <<کلیک کنید

عضویت

**********************************************************

 از اینکه به دیدن این وبلاگ پرداختید ممنونیم

علت ساخت این وبلاگ  حس غروری که نسبت به گذشته و متدین بودن این شهر داشتیم دست به ساخت این وبلاگ زدیم.

هدف ما از ساخت این وبلاگ به نمایش گذاستن ویژگی های این شهر و بالا بردن سطح تفکر شما نسبت به این شهر بوده است.

لازم به ذکر است که تمامی مطالب این وبلاگ با نگاهی بی طرفانه منتشرشده است و قصد دخالت و تصمیم گیری در مورد هیچ موضوعی را نداریم.

تمامی مطالبی که در این وبلاگ منتشر میشود از منابع تایید شده به دست آمده که در صورت لازم حاظر به ارایه این مدارک میباشیم.

امیدواریم از مطالب این وبلاگ استفاده لازم را برده باشید  و انتقادات و پیشنهادات خود را در قالب " نظر " در وبلاگ با ما در میان بگذارید. 

با تشکر

مدیریت وبلاگ صحنه

عضو

عضویت در سایت(کلیک کنید)



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب
  • کیت اگزوز
  • زنون قوی
  • چراغ لیزری دوچرخه

  • تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهرستان صحنه و آدرس sahneh-kermanshah.LoxBlog.i r لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.